88690343 - 021

ساعات کاری : 9 الی 17

تفکرتان را در چه زمینه هایی باید متمرکز کنید؟

تفکمر متمرکز - تفکرتان را در چه زمینه هایی متمرکز کنید.

آنچه در این مقاله میخوانید

Facebook
Twitter
LinkedIn

مقدمه


آیا تمام زمینه ها و موضوعات در زندگی این ارزش و شایستگی را دارند که برایشان وقت بگذارید و به طور متمرکز با آنها بپردازید؟ البته که پاسخ منفی است. در تفکر متمرکز انتخابگر باشید. نه اینکه روی تک تک مسائل تمرکز کنید. این انتخاب و گزینش برای من شامل ۴ حوزه رهبری (مدیریت)، خلاقیت، ارتباطات و تشکیل شبکه های روابط هدفمند بوده است. شاید انتخاب های شما با انتخاب های من متفاوت باشد. در اینجا چند پیشنهاد برای تشخیص انتخاب هایتان به شما ارائه می دهم:

اولویت های خود را شناسایی کنید


ابتدال اولویت هایتان را برای خودتان، خانواده تان و گروه تان در نظر بگیرید. «ادوار دی بولو»، نویسنده و متفکر، جای باکنایه گفته است:

«نتیجه ای که با آن قانع می شویم اغلب جایی است که از فکر کردن خسته می شویم» متاسفانه بیشتر مردم وقتی انرژی فکرشان تمام می‌شود، تصور می کنند به اولویت‌های خود رسیده اند. شما نباید اینطور باشید و به دیگران را اجازه دهید برایتان اولویت تعیین کنند.

روش های بسیاری برای تشخیص اولویت ها وجود دارد. اگر شناخت درستی از خودتان دارید، کار را با تمرکز روی توانایی ها و استعدادهای ذاتی تان شروع کنید. همچنین می توانید روی چیزهایی تمرکز کنید که بیشترین دستاورد و بهترین نتیجه را در آنها به دست می آورید. کاری را انجام دهید که بیشترین لذت را از آن می برید و در انجام آن بهترین هستید البته باید در هر زمینه ای که انتخاب میکنید نهایت تلاشتان را بکنید می تواند از قانون ۲۰/۸۰ استفاده کند کنید یعنی ۸۰ درصد انرژی خود را صرف فعالیت های کنیم که ۲۰ درصد بالای اولویت هایتان قرار دارند. راه دیگر این است که از فرصت های استثنایی که گاهی به وجود می آیند و منفعت فراوانی به دنبال دارند، بیشترین بهره برداری را داشته باشید. خلاصه اینکه توجه و تمرکز خود را به حوزه هایی جلب کنید که نتیجه می دهد.

استعداد های خود را کشف کنید

برخی افراد خودشان را به درستی نمی شناسند و توانایی ها و موهبت هایی که در وجودشان هست به طور کامل بهره نمی برند. من افراد بسیاری را دیده ام که در خانواده خود با روحیه و اعتماد به نفس بزرگ نشده اند. آنها از طرف اعضای خانواده تایید و تشویق نشده اند و در نتیجه به نظر می رسد در پیدا کردن مسیر زندگی شان دچار مشکل هستند. اگر شما نیز چنین سابقه ای دارید باید به طور مضاعف تلاش کنید تا استعداد های خود را بشناسید. از آزمون های تعیین شخصیتی چون آزمون دیسک یا آزمون مایرز – بریکس استفاده کنید. با دوستان صمیمی و اعضای خانواده تان صحبت کنید تا متوجه شوید نقاط قوت شما از نظر آنها چه مواردی هستند. زمانی را برای فکر کردن به موفقیت های گذشته تان صرف کنید. اگر می خواهید تفکرتان را در حوزه هایی متمرکز کنید، باید آنها را بشناسید.

رویاهای خود را بپرورانید

اگر می خواهید به چیزهای بزرگ برسید بایدر ویاهای بزرگ داشته باشید.اگر مطمئن نیستید آرزویتان چیست، از زمانی که برای تفکر متمرکز در نظر گرفته اید، استفاده کنید تا رویاهای خود را ترسیم نمایید. اگر فکرتان چندین بار به حوزه های خاص معطوف شد شاید بتوان در همان اطراف رویای خود را کشف کنید. مدت بیشتری روز ان تمرکز کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.به محض اینکه رویای خود را یافتید، بدون فکر دیگری فقط به چلو حرکت کنید. نصیحت ساچل را آویزه ای گوشتان کنید: « به عقب نگاه نکن، ممکن است کسی در تعقیبت باشد و گریبانگیرت شود.»

هرچه جوانتر باشید، احتمال اینکه توجه تان به موضوعات بیشتری جلب شود بیشتر است. البته این خوب استی، زیرا وقتی جوان هستید، هنوز در حال شناخت خود و توانئی ها و ضعف هایتان هستید، اگر در این دوران فقط روی یک موضوع تمرکز کنید و رویایتان تغییر کند، به بدترین شکل انرژی ذهنی و روانی خود را تلف کرده اید. با بالا رفتن سن و بیشتر شدن تجربه، نیاز به تمرکز اهمیت بیشتری پیدا می کند. هر چه جلوتر و بالاتر می روید، می توانید – و باید بتوانید – متمرکزتر باشید.

برگرفته از کتاب How successfull people think نوشته john c. Maxvel

 

درخواست مشاوره طراحی وب

رایگان
مدیران برتر

درخواست مشاوره