88690343 - 021

ساعات کاری : 9 الی 17

سیستم همکاری در فروش چیست؟

بازاریابی افیلیت

آنچه در این مقاله میخوانید

Facebook
Twitter
LinkedIn

آنچه در این مقاله می خوانید
۱. افیلیت مارکتینگ چیست؟
۲. همکاری در فروش یا بازاریابی معرف چیست؟
۲.۱. تاریخچه بازاریابی معرف(همکاری در فروش)
۳. چگونگی انجام بازاریابی معرف یا همکاری در فروش
۴. درواقع صنعت افیلیت مارکتینگ شامل سه گروه می‌شود:
۴.۱. شیوه پرداخت در بازاریابی معرف چگونه است؟
۵. مزایا بازاریابی معرف
۵.۱. پیشنهادهایی در انجام بازاریابی معرف
۶. انواع روش های پرداخت در سیستم همکاری در فروش
۶.۱. پرداخت به ازای هر فروش (CPS)
۶.۲. پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه (CPL) در بازاریابی رابطه مند
۶.۳. پرداخت بر اساس نمایش آگهی (CPM) و پرداخت به ازای کلیک (CPC)
۶.۴. پرداخت با تعرفهٔ ثابت
۷. چگونه به یک رابط یا واسطه همکاری در فروش تبدیل شویم؟
۸. بازاریابی محصولات در سایت
۸.۱. راهی به جز توسعه کسب و کارتان ندارید

افیلیت مارکتینگ چیست ؟
بازاریابی معرف افیلیت مارکتینگ یا سرویس همکاری در فروش فرصت این را به شما می دهد که با فروش محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت های دیگر، کمیسیون دریافت کنید.
این راه خوبی برای درآمدزایی است، آن هم در خانه خود و بصورت غیرحضوری. یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد اینترنتی است. صنعت افیلیت مارکتینگ از سال ۲۰۱۵ به‌طور متوسط هرسال ۱۰٫۱% رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود که ارزش این صنعت تا سال ۲۰۲۰ به ۶٫۸ میلیارد دلار برسد. ۹۰% تبلیغ دهندگان، افیلیت مارکتینگ را قسمت مهمی در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ می‌دانند.
با فراگیری استفاده از اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و خدمات آنلاین، بازاریابی نیز به سمت فضای آنلاین رفته و از قالب سنتی و قدیمی خود دور شده است. در حال حاضر بیشتر صاحبان مشاغل ترجیح می‌دهند با استفاده از شیوه‌های مختلف بازاریابی اینترنتی، تبلیغات محصولات خود را انجام دهند. یکی از روش‌های بازاریابی آنلاین که مورد استفاده بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است، بازاریابی معرف است. استفاده از این روش در فضای اینترنت بسیار شایع است و به واسطه آن محصولات بسیاری در این فضا ارایه و فروخته می‌شود.
همکاری در فروش یا بازاریابی معرف چیست؟
بازاریابی معرف نوعی از بازاریابی رابطه محور است که بیشتر در محیط آنلاین انجام می‌شود. بازاریابی معرف با نام‌های دیگری مانند، بازاریابی پورسانتی، بازاریابی وابسته و Affiliate Marketing نیز شناخته می‌شود.
اساس انجام بازاریابی معرف بر معرفی محصول توسط ناشر و یا بازاریاب در محیط‌های تبلیغاتی خود است. بازاریاب برای معرفی محصول فروشنده، از او هزینه و یا پورسانت دریافت کرده و در شبکه‌های مجازی، صفحات وب، اپلیکیشن‌ها و سایر محیط‌های آنلاین و یا آفلاین، محصول مورد نظر را تبلیغ می‌کند. عمده فعالیت بازاریابی معرف در فضای آنلاین رخ داده و بازدهی آن نیز در چنین فضایی بیشتر است.
بازاریابی معرف توسط سه شخص صورت می‌گیرد، شخص اول تبلیغ‌دهنده و یا همان مشتری است، شخص دوم ناشر تبلیغ و شخص سوم بازاریاب است. بازاریاب رابط میان فروشنده و ناشر بوده و گاها نیز خود او نقش ناشر را انجام می‌دهد. موضوعات مهم در بازاریابی افلیت، میزان ارتباط بازاریاب با ناشران تبلیغ، میزان پورسانت دریافتی و کیفیت ارایه تبلیغ است.

تاریخچه بازاریابی معرف(همکاری در فروش)
تاریخچه شکل‌گیری بازاریابی معرف به اواخر قرن بیستم و شروع فراگیری اینترنت مربوط می‌شود. در سال ۱۹۹۴ ایده استفاده از بازاریابی معرف به ذهن مالک سایت آمازون، جف بزوس خطور کرد. بزوس با ایده فروش کتاب شخصی دیگر در سایت خود و دریافت پورسانت فروش از آن، توانست طرح اولیه بازاریابی معرف و یا پورسانتی را ایجاد کند. بزوس با استفاده از این روش بازاریابی سود بسیاری حاصل و شهرت سایت آمازون را نیز نسبت به قبل بیشتر کرد. در حال حاضر بسیاری از صاحبان سایت‌های مختلف، مدیران اپلیکیشن‌های موبایل، دارندگان صفحات مجازی و حتی بسیاری از افراد معروف در بازاریابی معرف به عنوان ناشر مشغول به کار هستند.
چگونگی انجام بازاریابی معرف یا همکاری در فروش
برای استفاده از بازاریابی معرف به منظور تبلیغ محصول، بایستی به سراغ یک بازاریاب رفت. بازاریاب می‌تواند شخص رابط با ناشر و یا خود ناشر تبلیغ باشد. پس از محاسبه هزینه تبلیغ، بازاریاب پورسانت خود را از فروشنده دریافت کرده و اگر شخص ثالثی هم به عنوان ناشر در میان باشد دستمزد آن را نیز از پورسانت پرداخت می‌کند. در این‌جا بازاریاب با مشخص کردن ویژگی‌های محصول و مخاطبان آن، تبلیغ مربوطه را در سایت‌ها و یا دیگر محیط‌های آنلاینی که درصد خرید در آن بیشتر است قرار می‌دهد. بازاریاب می‌تواند در قالب ناشر، پورسانت خود را از فروشنده به میزان فروش و یا بازدید از تبلیغ نیز دریافت کند. امروزه دریافت تبلیغ و نشر آن منبع درآمد بسیاری از صاحبان سایت‌های اینترنتی و صفحات مجازی شده است، مردم نیز با اعتماد برآن‌ها اقدام به خرید محصول معرفی شده می‌کنند و سود پیشبینی شده برای فروشنده نیز میسر می‌شود. فروش با استفاده از بازاریابی معرف، روش سودمند است که تمامی طرف‌ها در آن از معامله شود برده و ضرری هنگفتی در این میان وجود ندارد.
درواقع صنعت افیلیت مارکتینگ شامل سه گروه می‌شود:
• Merchant یا فروشندگان محصولات: merchant ها صاحبان کسب‌وکارها هستند که محصولی برای فروش دارند و قصد دارند که با ارتباط با شبکه افیلیت محصول خود را بفروشند.
• ناشران افیلیت مارکتینگ: کسانی که صاحب وب‌سایت‌ها یا بلاگ‌ها هستند و می‌خواهند با قرار دادن لینک‌های افیلیت و یا بنر، محصولاتی را به مخاطبین وب‌سایت خود معرفی کنند و کسب درآمد داشته باشند.
• کاربران: کسانی که بر روی لینک‌های افیلیت در سایت ناشران کلیک می‌کنند و محصولی را خریداری می‌کنند.
شیوه پرداخت در بازاریابی معرف چگونه است؟
پرداخت پورسانت در بازاریابی پورسانتی مهم‌ترین موضوع است و به طور کل چهار روش رایج برای دریافت پورسانت تبلیغ با استفاده از بازاریابی معرف وجود دارد.
• پرداخت در ازای سرنخ؛ منظور از سرنخ، اطلاعاتی است که از جانب خریدار به سایت ناشر داده می‌شود و فروشنده با پیگیری این اطلاعات می‌تواند با مشتری خود ارتباط برقرار کند. در این روش هر تعداد آدرسی که در سایت ناشر ثبت شود به همان میزان نیز به آن پورسانت تعلق می‌گیرد. سرنخ ثبت شده می‌تواند آدرس ایمیل و یا شماره تلفن مشتریان باشد.

• پرداخت در ازای نمایش تبلیغ؛ساده‌ترین نوع پرداخت نیز دریافت پورسانت در ازای نمایش تبلیغ است. در این روش ناشر تنها به دلیل انتشار آگهی فروشنده از او هزینه دریافت کرده و هیچ یک از عوامل گفته شده مانند، میزان کلیک، تعداد فروش و حجم سرنخ‌ها تاثیری بر مقدار هزینه دریافتی ناشر و بازاریاب ندارد.
مزایا بازاریابی معرف
بازاریابی معرف برای فروشنده و ناشر به یک میزان مزایا دارد. استفاده از بازاریابی معرف این اطمینان را به فروشنده می‌دهد تا زمانی که محصولش به فروش نرفته و یا به مشتریان معرفی نشده است، نیازی به پرداخت هزینه‌های هنگفت تبلیغات نیست. در واقع استفاده از بازاریابی معرف تضمینی بر ارایه صحیح محصول به مخاطبان است و هر فروشنده‌ای با استفاده از آن می‌تواند حتی جدیدترین محصولات خود را نیز به فروش بالا برساند.
مزایا این نوع بازاریابی شامل حال ناشران و بازاریابان نیز می‌شود. شرایطی که در قرارداد بازاریابی معرف مطرح می‌شود، هیچ مسئولیتی در رابطه با عدم فروش و یا میزان فروش محصول را بر عهده ناشر واگذار نمی‌کند. همچنین ناشر ارتباطی با مشتری نخواهد داشت و تنها رابط میان آن و فروشنده است، بدین سبب شکل‌گیری ارتباط نیز بر عهده خود فروشنده می‌باشد.
پیشنهادهایی در انجام بازاریابی معرف
همانند سایر روش‌های بازاریابی، استفاده و الگو برداری از روش‌های منحصر به فرد می‌تواند در پیشبرد کار در بازار به افراد کمک‌کننده باشد. در این جا سه مورد از نکاتی که در بازاریابی پورسانتی سودمند است را ذکر می‌کنیم:

خلاق باشید؛ خلاقیت مهمترین عامل در تاثیر تبلیغ بر روی مشتری و فروش آن است. بسیاری از آگهی‌هایی که با استفاده از روش معرف در سایت‌ها منتشر می‌شوند به دلیل نبود خلاقیت در آن‌ها، کمترین میزان بازدید و کلیک را توسط مشتریان دریافت می‌کنند.
مسیر بازاریابی را متوقف نکنید؛ تکرار و نمایش مکرر تبلیغات به شکل صحیح در روند فروش محصول و دیده شدن آن تاثیر بسیاری دارد. با یک بار تبلیغ کردن محصول در فضای آنلاین و بازاریابی معرف، هیچ فروش برای آن پدید نمی آید و حتی در صورت فروش نیز در گیر در ذهن مشتریان ماندگار نخواهد شد.
مراقب تبلیغات خود باشد؛ تمامی تبلیغاتی که سفارش می‌دهید را مرتبا زیر نظر بگیرید. استراتژی تبلیغ را از ناشر پرسیده و نظرات مخاطبان درباره محصول را نیز جویا شوید.
انواع روش های پرداخت در سیستم همکاری در فروش
برنامه‌های مختلفی در افیلیت مارکتینگ با توجه به روش‌های متفاوت پرداخت قابل پیاده‌سازی است. با در نظر گرفتن هدف خود از افیلیت مارکتینگ می‌توانید از انواع مختلف برنامه‌های افیلیت استفاده کنید.
پرداخت به ازای هر فروش (CPS)
پرداخت به ازای هر فروش محبوب‌ترین و اصلی‌ترین نوع پرداخت در افیلیت مارکتینگ است. درواقع پایه و اساس افیلیت مارکتینگ در ابتدا با این روش پرداختی بناشده است. در پرداخت به ازای هر فروش، پرداخت به ناشر تبلیغات پس از کامل شدن فرآیند خرید مشتری انجام می‌شود.
در ساده‌ترین حالت آخرین کلیک برای خرید که معمولاً کلیک بر روی دکمه “ثبت نهایی” و یا “پرداخت” است را به‌عنوان معیار در نظر می‌گیرند. میزان پرداختی به ازای هر فروش در هر صنعت و کسب‌وکاری متفاوت است. معمولاً تبلیغ دهنده (merchant) بزرگ‌تر میزان پرداختی کمتری دارد و تا ۴% از فروش را به ناشر افیلیت پرداخت می‌کنند. اما این پرداخت در تبلیغ دهندگان کوچک به ۱۰% هم می‌رسد. این نوع پرداخت به خاطر ریسک کم آن از متداول‌ترین انواع پرداخت در افیلیت مارکتینگ است.
میزان فروش محصول در این نوع روش پرداخت شرط اصلی است. میزان پورسانت پرداختی بر اساس میزان فروش متغیر خواهد بود و دیگر روش پرداخت تنها مرتبط به بازدید و یا پیگیری مشتری نمی‌باشد. در این روش معمولا ناشر نیز در فروش سهمی داشته و این سهم می‌تواند جدا از پورسانت نشر تبلیغ باشد.
پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه (CPL) در بازاریابی رابطه مند
اگر هدفتان از افیلیت مارکتینگ جذب لید است می‌توانید از روش پرداخت به ازای جذب مشتریان بالقوه استفاده کنید. در این روش اگر کاربری بر روی لینک افیلیت کلیک کند و در سایت یا لندینگ سایت تبلیغ دهنده، اطلاعات تماس و ایمیل خود را وارد کند، مبلغی به ناشر افیلیت پرداخت می‌شود. در بعضی صنایع مانند صنعت خودرو، برنامه بازاریابی پرداخت به ازای هر فروش ممکن نیست. چون مدتی طول می‌کشد تا کاربر با محصولات آشنا شود و یک محصول را برای خرید انتخاب کند. برای این نوع کالاها استفاده از روش پرداخت به ازای جذب لید روش مناسبی است.
پرداخت بر اساس نمایش آگهی (CPM) و پرداخت به ازای کلیک (CPC)
در مرحله‌ای از بازاریابی که آگاهی از برند برای کسب‌وکار اولویت دارد، استفاده از برنامه افیلیت با روش پرداخت بر اساس مشاهده تبلیغ (CPM) روش مناسبی است. البته پرداخت بر ازای کلیک نسبت به پرداخت به ازای مشاهده ریسک کمتری دارد. یعنی حتی اگر هدفتان افزایش آگاهی از برند است بهتر است روش CPC را انتخاب کنید. اما می‌دانیم کلیک به‌منزله خرید محصول نیست. اما برای سنجش آگاهی از برند معیار مناسبی است. در این روش با محاسبه میزان کلیک بر روی لینک تبلیغ، مقدار پورسانت دریافتی ناشر محاسبه می‌شود. در این روش هیچ عامل دیگری مانند میزان فروش، ارسال ایمیل، ثبت نام در سایت و سایر موارد مشابه تاثیر گذار نبوده و تنها میزان کلیک خورده شده بر روی لینک ملاک پرداخت هزینه است.
پرداخت با تعرفهٔ ثابت

به این مفهوم است که به ازای قرار گرفتن تبلیغ و لینک بر روی سایت ناشر، مبلغ ثابتی برای او در نظر گرفته می‌شود. اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید، بهتر است این روش را در ترکیب با روش‌های پرداخت دیگر به‌کارگیرید و البته تعرفه ثابت مقدار کمتری نسبت به روش دیگر داشته باشد.
بعد از این که با افیلیت مارکتینگ و شرایط درآمدزایی آن آشنا شده اید حال ار کجا استارت بزنیم

چگونه به یک رابط یا واسطه تبدیل شویم

چگونه به یک رابط یا واسطه همکاری در فروش تبدیل شویم؟

از فروختن چیزهای آشنا درآمد کسب کنید. برای شروع باید دنبال فروش محصولات یا خدماتی بروید که با آنها آشنا هستید. بازاریاب های آنلاین این فرآیند را «اتخاذ یک موضع امن» می نامند [۱]. شما باید موضع امنی را انتخاب کنید که نشاندهنده علایق فعلی یا شغل فعلی تان باشد.
بعنوان مثال اگر در زمینه دکوراسیون داخلی تخصص دارید می توانید وسایل مبلمان را راحت تر از (بعنوان مثال) قطعات اتومبیل بفروشید. اگر دنبال فروش چیزهایی بروید که با آنها آشنایی دارید در کار بازاریابی موفق تر خواهید بود.
وبسایتی را در مورد موضع امن خود راه اندازی کنید. قبل از اینکه به یک رابط (تبلیغ کننده) یک شرکت تبدیل شوید آن شرکت آدرس وبسایتی (URL) که از طریق آن محصولات را بفروش می رسانید را می خواهند. دلیلش این است که آنها میخواهند مطمئن شوند محتوای وبسایت لطمه ای به شهرت شرکت شان نمی زند.
این روزها به لطف سایت هایی مانند WordPress.com راه اندازی یک وبسایت خیلی راحت شده است .
مطمئن شوید که محتوایی را به وبسایت خود اضافه می کنید که نشاندهنده کلاهبرداری در فروش نیست. شما می خواهید که وبسایت تان نشاندهنده اقتدار در موضع امن (موقعیت مناسب) شما باشد .
در مورد برنامه های رابط ها تحقیق کنید. یک برنامه رابط را پیدا کنید که محصولات یا خدمات را در موضع امن شما معرفی می کند. سایت آمازون تقریباً همه چیز می فروشد اما احتمال دارد که موضع امن شما شامل محصولاتی باشد ه در آمازون فروخته می شوند. اگر دنبال وارد شدن به کار بازاریابی رابطه مند هستید این نقطه شروع خوبی است .
وبسایت Clickbank نیز گزینه دیگری است که بسیاری از بازاریاب های رابط آنرا دوست دارند. دلیلش این است که کمیسیون هایی که در این سایت از شرکت ها گرفته میشود می تواند خیلی سودآور باشد .
به یک برنامه رابط ملحق شوید. عضو شدن در یک برنامه رابط تقریباً همیشه رایگان است.
یکی از معروف ترین سایت های ایرانی که این گزینه را در اختیار تبلیغ دهنده و تبلیغ کننده میگذارد سایت دی جی کالا است.

بازاریابی محصولات در سایت

لینک های معرف خود را در محتوای وبسایت قرار دهید
لینک های معرف خود را در محتوای وبسایت قرار دهید. یک راه عالی برای دریافت حق کمیسیون بدون فروش محصولات، اضافه کردن لینک های معرف در وبسایت خود می باشد. به این شکل زمانیکه افراد بر روی لینک شما کلیک میکنند به وبسایت شرکت منتقل می شوند و اگر خریدی انجام دهند شما کمیسیون آنرا دریافت خواهید کرد.
بعنوان مثال اگر در وبسایت خود مطلبی در مورد دکوراسیون نوشته اید مثلاً میتوانید عبارت «مبلمان بنفش» را لینک دار کنید و آنرا به سایت آمازون ارجاع دهید تا بازدید کننده در وبسایت آمازون فقط مبلمانی را ببیند که به رنگ بنفش است. خوانندگان مطلب شما ممکن است از لینک شما وارد سایت آمازون شوند، مدل های مختلف را نگاه کنند و شاید یکی از آنها را خریداری کنند.
تولید محتوای مرتبط با موضع امن خود را ادامه دهید. شما می خواهید افراد به وبسایت شما باز گردند مگر نه؟ اگر اینطور است باید تولید محتوای اصلی که برای بازدیدکنندگان تان ارزش دارد را ادامه دهید. بازاریاب های دیجیتالی اینکار را «بازاریابی محتوا» می نامند [۷].
محتوای خوب باعث میشود که بازدیدکنندگان مجدداً به وبسایت شما باز گردند. این به این معناست که آنها ممکن است در نهایت روی لینک های رابط کلیک کنند و محصولی را خریداری کنند.
شما همچنین می توانید از محتوای خود برای شامل سازی لینک های معرف (که در بالا توضیح دادیم) استفاده کنید. هر چه محتوای بیشتری را تولید کنید لینک های معرف بیشتری خواهید داشت. بر اساس قانون میانگین ها، بالاخره فردی روی لینک شما کلیک می کند و شما فروش محصولات را آغاز میکنید.
برای ارزیابی میزان موفقیت خود از گزینه analytics استفاده کنید. شما در analytics میتوانید اطلاعاتی از این قبیل را ببینید: چه چیزهایی را می فروشید، چطور آنرا فروختید، و آنرا به چه کسی فروختید [۸]. خوشبختانه اغلب وبسایت های بازاریابی رابطه مند analytics سودمندی را به شما ارائه می دهند تا بفهمید که چه گزینه هایی برای شما کارسازتر بوده است.
اگر متوجه شدید که یک نوع محصول در وبسایت تان بیشتر فروش رفته است محتواهایی را ایجاد کنید که فرصت بازاریابی این محصول را برای شما افزایش دهد.
برای آمار و اطلاعات بازدیدکنندگان وبسایت خود از Google Analytics استفاده کنید. تلاش های بازاریابی محتوایی خود را برای این نوع افراد سفارشی سازید.
به پست هایی توجه کنید که بیشترین بازدیدکننده را داشته است. اگر پی بردید که بعضی از پست ها بیشتر از بقیه مورد بازدید قرار گرفته اند میتوانید لینک های معرف بیشتری را به آنها اضافه کنید.
بر چیزهایی تمرکز کنید که کارساز بوده اند، و چیزهایی که موفقیت آمیز نبوده اند را حذف کنید. بیشتر از تبلیغاتی استفاده کنید که کارساز بوده اند و تبلیغاتی که سودآور نبوده اند را حذف کنید.
راهی به جز توسعه کسب و کارتان ندارید

کسب و کار خود را توسعه دهید
کسب و کار خود را توسعه دهید. دو حالت بیشتر ندارد: کسب و کار شما یا توسعه می یابد یا کوچکتر می شود. به همین دلیل است که همیشه باید برای رشد تلاش کنید، در غیر اینصورت کسب و کار شما کوچکتر میشود و روز به روز بازده کمتری از آن دریافت خواهید کرد.
دنبال محصولات جدیدی باشید که فکر می کنید میتوانید آنها را بصورت آنلاین بازاریابی کنید. وبسایت های مختلف رابط را بررسی کنید. دنبال تجارت های جدیدی باشید که بتازگی از بازاریابی رابطه مند استفاده کرده اند و اگر محصولی را ارائه میدهند که فکر می کنید میتوانید بخوبی برای آن بازاریابی کنید همکاری تان را با آنها شروع کنید.
کسب و کار خود را همواره بصورت آنلاین توسعه دهید. از شبکه های اجتماعی، ایمیل و کانال های (ارتباطی) دیگر برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید بطوریکه بازدیدکنندگان همواره به وبسایت شما باز گردند و دنبال معاملات خوب از محصولات و خدماتی بگردند که شما برایشان بازاریابی می کنید.
وظایف معمولی را به دیگران واگذار کنید. وقتی که کسب و کارتان رونق گرفت وقت آن است که بر نحوه رشد و توسعه کسب و کار خود تمرکز کنید و وظایف معمولی را به دیگران محول کنید. اینکار ممکن است هزینه هایی برای شما در پی داشته باشد اما این سرمایه گذاری ارزشش را دارد چون به این طریق می توانید راه های جدیدی برای توسعه کسب و کار «بازاریابی رابطه مند» خود پیدا کنید و حتی کسب و کارهای جدیدی را هم راه اندازی کنید.

جهت عضویت در سیستم همکاری در فروش گروه مدیران برتر ( متشکل از زیر مجموعه های زیر ) و همکاری با ما بر روی لینک زیر کلیک کنید .

بارگذاری
حذف

    درخواست مشاوره طراحی وب

    رایگان
    مدیران برتر

    درخواست مشاوره